ΤΟ ΚΑΛΑΘΙ ΜΟΥ 0 Προϊόντα - 0.00€
ΕΙΣΟΔΟΣ   /   ΕΓΓΡΑΦΗ
ΑΡΧΙΚΗ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΑ Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΝΕΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  

   ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ





ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΥΠΝΟΥ

» Αρχική » ΥΠΝΙΚΗ ΑΠΝΟΙΑ » ΓΙΑ ΑΣΘΕΝΕΙΣ » ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΥΠΝΟΥ


Ο ύπνος είναι μία από τις βασικότερες φυσιολογικές μας ανάγκες, σε ίδιο επίπεδο με την ανάγκη να τρώμε τακτικά και να πίνουμε νερό κατά τη διάρκεια της μέρας. Όπως γνωρίζετε, όποτε είστε πεινασμένοι, θα βγείτε από το ρυθμό σας για να βρείτε τρόφιμα και το ίδιο ισχύει για το νερό. Το σώμα σας έχει παρόμοιες απαιτήσεις για ύπνο και θα επιτρέψει λίγες, εάν επιτρέψει, παρεμβάσεις από την πλευρά σας. Και αν προσπαθήσετε να στερήσετε τον εαυτό σας από ύπνο, θα το πληρώσετε με χειρότερη ποιότητα ζωής, καταστολή του ανοσοποιητικού σας συστήματος, προβλήματα μνήμης και καρδιακά προβλήματα, μεταξύ άλλων. Δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από έναν υγιή ύπνο για να μας κρατήσει στην επόμενη μέρα, ώστε να είμαστε ανανεωμένοι και γεμάτοι ενέργεια. Όταν κοιμάστε καλά, είστε πιο παραγωγικοί, δημιουργικοί, και κοινωνικοί. Αλλά για πολλούς ενήλικες, το να κάνουν έναν καλό ύπνο είναι συχνά μεγάλο πρόβλημα. Η διάδοση της ΑΑΥ (ορίζεται ως δείκτης άπνοιας-υπόπνοιας [ΑΗΙ] ≥5 επεισόδια ανά ώρα) εκτιμάται ότι είναι στο 33,9% για τους άνδρες και 17,4% στις γυναίκες - 25% κατά μέσο όρο.
Καθημερινά, οι γιατροί ακούν τόσο από άνδρες όσο και γυναίκες ότι έχουν απώλεια ενέργειας, είναι κουρασμένοι μέσα στη μέρα, ότι έχουν πρόβλημα να κοιμηθούν ή ξυπνούν μέσα στη νύχτα και δυσκολεύονται να ξανακοιμηθούν. Πολλοί παραπονιούνται ότι οι σύντροφοί τους ροχαλίζουν δυνατά και μετά πασχίζουν να ανασάνουν όλη τη νύχτα. Και παρότι πολλοί άνθρωποι ξοδεύουν επτά με οκτώ ώρες ξαπλωμένοι, στην πραγματικότητα περνούν λιγότερο χρόνο κοιμώμενοι.

Ακολουθούν οι συνιστώμενες ώρες ύπνου, σύμφωνα με το Ίδρυμα Ύπνου των ΗΠΑ:



Γιατί χρειάζεστε έναν καλό νυχτερινό ύπνο


Ο ύπνος είναι που ξεκουράζει και αναζωογονεί το σώμα σας. Κατά τη διάρκεια του ύπνου απελευθερώνονται οι αυξητικές ορμόνες, οι οποίες βοηθούν στην ανανέωση των ιστών του σώματος και τη δημιουργία νέων ερυθρών αιμοσφαιρίων. Η έκλυση της παραθορμόνης, μιας ορμόνης υπεύθυνης για το ασβέστιο στο αίμα, φτάνει στην κορύφωσή της κατά τη διάρκεια του ύπνου. Οι ερευνητές έχουν διαπιστώσει επίσης ότι ο βαθύς ύπνος βοηθά το σώμα να κινητοποιήσει τις άμυνες του έναντι των ασθενειών.
Πάνω απ' όλα, χρειαζόμαστε έναν καλό ύπνο να μας αναζωογονήσει ψυχικά. Αν στερηθείτε πολύ από ύπνο, το μυαλό σας είναι που θα υποφέρει. Μπορείτε να βιώσετε/αισθάνεστε:
• Έντονες αλλαγές διάθεσης
• Κατάθλιψη
• Υπερβολικά κουρασμένοι
• Ενοχλημένοι
• Να έχετε δυσκολία συγκέντρωσης
• Να ξεχνάτε πράγματα
• Ταραγμένος
• Ευερέθιστος
• Να παίρνετε κακές αποφάσεις
Παρόλο που ο καθένας μας έχει ένα μοναδικό μοτίβο ύπνου, ένα χαρακτηριστικό που όλοι έχουμε κοινό είναι μια ελάχιστη ημερήσια ανάγκη για ύπνο. Οι θάνατοι αυτοκινητιστικών δυστυχημάτων είναι μια σκληρή υπενθύμιση αυτού: Χιλιάδες άνθρωποι κυριολεκτικά πληρώνουν με τη ζωή τους κάθε χρόνο τη χρόνια στέρηση ύπνου τους, οδηγώντας ενώ είναι νυσταγμένοι και αποκοιμώμενοι στο τιμόνι του οχήματος.

Μύθοι - και Γεγονότα σχετικά με τον Ύπνο

Οι περισσότεροι άνθρωποι κοιμούνται κάθε μέρα, ωστόσο ακόμη δε γνωρίζουμε ακριβώς γιατί κάποιες φορές βρισκόμαστε σε αναστολή συνείδησης για ποικίλα χρονικά διαστήματα. Πολλές πτυχές του ύπνου περιβάλλονται ακόμα από μύθους, αλλά οι ειδικοί του ύπνου εργάζονται σκληρά για να τους διαλύσουν. Εδώ παρατίθενται έξι από τους πιο κοινούς μύθους σχετικά με τον ύπνο, μαζί με τα γεγονότα που τους αντικρούουν:

1. Όλοι χρειαζόμαστε οκτώ ώρες ύπνου τη νύχτα. Αυτός ο μύθος έχει περαστεί ως το χρυσό πρότυπο, όμως δείτε τις οκτώ ώρες ως μέση απαιτούμενη ποσότητα ύπνου. Μερικοί άνθρωποι είναι μια χαρά με επτά ώρες, ενώ άλλοι δεν μπορούν να λειτουργήσουν καλά χωρίς εννέα. Ο ύπνος είναι μια ατομική ανάγκη. Για να βρείτε τη δική σας, οι περισσότεροι ειδικοί ύπνου συμφωνούν ότι η ποσότητα ύπνου που χρειάζεστε είναι το ποσό που σας αφήνει τελείως ξεκούραστους την επόμενη μέρα.

2. Χρειαζόμαστε λιγότερο ύπνο καθώς μεγαλώνουμε. Αν και κανείς δεν είναι σίγουρος ότι οι ηλικιωμένοι χρειάζονται λιγότερο ύπνο, πολλοί άνθρωποι τείνουν να κοιμούνται λιγότερο καθώς γερνούν. Ωστόσο, ο λιγότερος χρόνος στο κρεβάτι για ένα άτομο μεγαλύτερης ηλικίας μπορεί να οφείλεται σε διάφορους παράγοντες, συμπεριλαμβανομένων παιδιών, εργασιών και κατακερματισμού του ύπνου εξ’ αιτίας νυχτερινών επισκέψεων στο μπάνιο για ούρηση, συνταγογραφούμενων φαρμάκων που διαταράσσουν τον ύπνο, και υπνικής άπνοιας. Αν πολλές φορές αισθάνεστε ζαλισμένοι όταν ξυπνάτε, και αν ο σύντροφός σας παραπονιέται ότι ροχαλίζατε και ασθμαίνατε στην αναπνοή σας, επικοινωνήστε με το γιατρό σας. Μπορεί να έχετε υπνική άπνοια.

3. Το ροχαλητό δεν είναι επικίνδυνο. Οι άνθρωποι ροχαλίζουν για όσο καιρό γίνονται καταγραφές των δραστηριοτήτων κατά τη διάρκεια του ύπνου. Ενώ για πολλούς ανθρώπους το ροχαλητό δεν έχει επίπτωση στην υγεία τους (αν και ίσως έχει στην υγεία του συντρόφου τους), το δυνατό ροχαλητό μπορεί να είναι μία ένδειξη για υπνική άπνοια, μία δυνητικά απειλητική για τη ζωή αναπνευστική διαταραχή που χαρακτηρίζεται από συχνές διαταραχές της αναπνοής κατά τον ύπνο. Δεν έχει υπνική άπνοια ο καθένας που ροχαλίζει, αλλά σχεδόν ο καθένας που έχει υπνική άπνοια, ροχαλίζει! Αν πιστεύετε ότι ενδέχεται να μη ροχαλίζετε απλά, αλλά να έχετε και υπνική άπνοια, τότε επιδιώξτε να μιλήσετε με το γιατρό σας για μια μελέτη ύπνου στο σπίτι με το WatchPAT.

4. Η υπνηλία κατά τη διάρκεια της ημέρας είναι απλώς ένα σημάδι ότι δεν έχουμε κοιμηθεί αρκετά. Αν κάποιος κοιμάται αρκετά τη νύχτα δεν πρέπει επανειλημμένα να αισθάνεται υπνηλία κατά τη διάρκεια της ημέρας. Αν και το να πάτε για ύπνο αργότερα από το συνηθισμένο μπορεί σίγουρα να σας αφήσει πολύ νυσταγμένους την επόμενη μέρα, πολλοί άνθρωποι αισθάνονται υπνηλία όλη την ώρα, παρότι κρατούν αυστηρό ωράριο βραδινού ύπνου. Αυτό δεν είναι φυσιολογικό και θα έπρεπε να δημιουργήσει ανησυχία, καθώς η αιτία του μπορεί να είναι η Υπνική Άπνοια, μια σοβαρή ιατρική κατάσταση. Αυτή η πάθηση μπορεί να κάνει ένα άτομο να ξυπνήσει στιγμιαία -αγνοώντας τι συνέβη-, μέχρι και 40 ή περισσότερες φορές σε μια ώρα για όλη τη νύχτα. Ως εκ τούτου, οι άνθρωποι περνούν περισσότερο χρόνο στο Στάδιο 1 του ύπνου NREM, που είναι το ελαφρύτερο και λιγότερο θεραπευτικό για το σώμα όλων των σταδίων. Πολύ λιγότερος χρόνος δαπανάται στα Στάδια 3 και 4, τα βαθιά, θεραπευτικά στάδια, στα οποία ο οργανισμός εκτελεί ένα μεγάλο μέρος της καθημερινής ανάπλασης και αποκατάστασής του. Όταν οι άνθρωποι ξυπνούν, νιώθουν στέρηση ύπνου, λήθαργο, και κούραση. Εάν έχετε οποιαδήποτε από αυτά τα συμπτώματα, τότε μιλήστε με το γιατρό σας για μια μελέτη υπνικής άπνοιας στο σπίτι με το WatchPAT.

5. Η παχυσαρκία, η υπέρταση, ο διαβήτης, η στυτική δυσλειτουργία, η κατάθλιψη και οι καρδιοπάθειες είναι ξεχωριστά και διακριτά ιατρικά θέματα και δε σχετίζονται με τον ύπνο. Για πολύ μεγάλο διάστημα, οι γιατροί όσο και οι ασθενείς θεωρούσαν απλά ότι κάποιος πήγαινε για ύπνο τη νύχτα και ξυπνούσε το επόμενο πρωί, χωρίς να συμβαίνει κάτι άλλο. Οι ειδικοί ύπνου τώρα γνωρίζουν ότι ο φτωχός ύπνος συνδέεται τόσο άμεσα όσο και έμμεσα, με όλες σχεδόν τις ιατρικές παθήσεις. Η Υπνική Άπνοια (ΑΑΥ) στην πραγματικότητα συμβάλει σημαντικά σε μια σειρά από ιατρικά ζητήματα, συμπεριλαμβανομένης της παχυσαρκίας, της υψηλής αρτηριακής πίεσης, του διαβήτη, της στυτικής δυσλειτουργίας, καρδιακής ανεπάρκειας, εγκεφαλικών επεισοδίων, και πρόωρου θανάτου.

6. Μόνο οι υπέρβαροι και παχύσαρκοι άνδρες αναπτύσσουν υπνική άπνοια. Το λυπηρό γεγονός σχετικά με την Υπνική Άπνοια είναι ότι η συντριπτική πλειοψηφία των ανθρώπων, ανεξαρτήτως φύλου, παραμένει αδιάγνωστη και υποφέρει εξαιτίας της. Η αλήθεια είναι ότι εκατομμύρια ανδρών και γυναικών αναπτύσσουν Υπνική Άπνοια και δεν είναι όλοι τους παχύσαρκοι ή υπέρβαροι. Ωστόσο, ο κίνδυνος να εμφανίσετε Υπνική Άπνοια αυξάνει σημαντικά εάν:

• είστε άνδρας (πάνω από το 24% των ανδρών έχουν Υπνική Άπνοια σε σύγκριση με το 4 έως 15% των γυναικών)
• είστε υπέρβαρος (το επιπλέον βάρος κάνει τον ανώτερο αεραγωγό να καταρρεύσει κατά τη διάρκεια του ύπνου, κάνοντας τον/την κοιμώμενο/η να πνίγεται, να ασθμαίνει, και εν συντομία να ξυπνήσει, ώστε να μπορέσει να αναπνεύσει)
• είστε καπνιστής (αυτοί που καπνίζουν δύο πακέτα την ημέρα έχουν 40% περισσότερες πιθανότητες να εμφανίσουν Υπνική Άπνοια από τους μη καπνιστές)
• έχετε οικογενειακό ιστορικό Υπνικής Άπνοιας (ο κίνδυνος μπορεί να αυξηθεί έως τέσσερις φορές)



ΑΡΧΙΚΗ     /     ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΑ     /     Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ     /     ΑΠΟΣΤΟΛΗ     /     ΝΕΑ     /     ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
NEWSLETTER

    
Copyright © 2013 biomedics.gr - -- Κατασκευη eshop by infocus